آغاز بازسازی کلی بقعه هفت شهیدان مسجدسلیمان

 

 

سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان گفت: بقعه متبرکه هفت شهیدان شهرستان مسجدسلیمان توسط اداره اوقاف و امور خیریه مورد بازسازی کلی و توسعه قرار می گیرد.

به گزارش خوزنیوز به نقل از مهر، حجت الاسلام سید علی میرمحمدی عنوان کرد: فضای قبلی این بقعه 250 متر بوده و قرار بر این است که به 12 هزار متر مربع افزایش یابد که طرح جامع آن از دو سال قبل تهیه شده است.
وی افزود: بقعه جدید دارای فضاهای زیارتی و فرهنگی از جمله تربت خانه، صحن مطهر، کتابخانه، مجتمع ورزشی و سالن چند منظوره، مجتمع درمانی، پارکینگ و دیگر فضاهای فرهنگی و گردشگری برای رفاه حال زائران ساخته خواهد شد.

میرمحمدی با اشاره به اینکه برآورد شده رواق و شبستان در عرض شش ماه به اتمام برسد، تصریح کرد: مساحت بقعه و شبستان به30 متر در 30 متر، ارتفاع دیوارها تا زیر سقف هشت متر، ارتفاع تا بالای گنبد 17 متر افزایش می یابد و سازه آن از نوع بتونی است.

هفت شهیدان قدیم:

هفت شهیدان قدیم

هفت شهیدان در حال بازسازی

هفت شهیدان جدید

 

Comment (2)

  • مطلب جالبی بود هفت شهیدان سمبل سادات قیری است هر چقدر که به آن برسند کم است امید است که روزی همانند امامزاده های معروف و پر رونق شاهد پیشرفت این بقعه متبرکه باشیم

  • ازدیدن تصاویر مربوط به هفت شهیدان بی اندازه مسرور شدم . چه قدر خوب میشود اگر مارا همواره درجریان چگونگی پیشرفت دربازسازی این مکان مقدس وعزیز قرار دهید . با تشکر

Leave Your Comment

Skip to content