فرزند دو نفر !

 

 

مدتها بود که

دنبال کار می گشت تا روزی چشمش به آگهی استخدامی افتاد که در روزنامه چاپ شده بود و دید حائز تمام شرایطی است که در آگهی درج شده است .
فردای آن روز رفت به شرکتی که آگهی استخدام داده بود در سالن شرکت و کنار میز منشی تعداد زیادی فرم گذاشته شده بود که داوطلبان استخدام باید این فرم ها را پرمی کردند یکی از فرم ها را برداشت و پرکرد و در اتاق یکی از مدیران شرکت را که مسوول گزینش کارمندان جدید بود را زد و وارد اتاق شد . پس از مختصر سلام و احوالپرسی ، فرمی را که پر کرده بود روی میز مدیر مسوول گذاشت ، مدیر مزبور چند بار آن قسمت از فرم را که به تحصیلات و تجارب و سابقه کار مربوط می شد ، نگاه کرد و سپس بخش دیگر فرم را که مشخصات داوطلب بود ورانداز کرد که ناگهان چشمش به نکته ای جالب برخورد .
مدیر مسوول گزینش وقتی دید این خانم در برابر نام پدر نوشته است فرزند علی و نوشین ، ابتدا فکر کرد داوطلب مرتکب اشتباه شده است بنابراین از متقاضی پرسید ، خانم عزیز چرا بجای نام پدر اسم دو نفر را نوشته اید ؟ خانم متقاضی صدای خود را صاف کرد و خطاب به مدیر مسوول گزینش شرکت گفت ” انتظار داشتید فقط نام یک نفر را بنویسم ؟ خوب من فرزند دو نفر هستم نه یک نفر” مدیر مسوول لحظه ای به فکر فرو رفت و به یاد آورد که هنگام پرکردن فرم ها بدون هیچ تامل و مکثی جلوی قسمت فرزند فقط یک نام می نوشته ؛ ” علی ” و با خود گفت چطور تا به حال به نکته ای تا این حد بدیهی فکر نکرده ، فرم را برای بررسی بیشتر در کشوی میز گذاشت و خطاب به داوطلب گفت : ” خانم عزیز ، در انتظار تماس برای مصاحبه استخدامی باشید .” خانم متقاضی از در شرکت بیرون رفت اما مدیر مسوول تا وقت نهار همچنان در این فکر بود که چرا تا کنون به چنین چیزی تا این حد بدیهی فکر نکرده است.
منبع : نشریه زندگی نو ( صندوق بازنشستگی نفت)

ارسالی از سید محمدحسین شریف‌زاد

اردیبهشت 1395

Comment (5)

  • متن بسیا زیبایی بود.مسایل زیادی در زندگی درست روبروی چشم ماست که ما متاسفانه به آنها یا عادت کردیم یا بی تفاوت از کنار آنها عبور میکنیم.شاید کمی تأمل یا تلنگر نیاز داشته باشیم.

  • چه فرزند خلف و با انصافي بوده اين خانم . به اميد روزي كه آگاهي و دانايي و روشن فكري و انصاف جاي تمامي عادتهاي زنگ خورده را بگيرد .

  • حسین جان چه موضوع جالبی . حقیقتأ همینطور است و بسیار آموزنده بود منتظر موضوعات بیشتر با سلیقه شایسته ای که داری موفق باشی آ سید.

  • در جوامعی که نسب اشخاص از پدر فرض گرفته میشود ، این موارد امری بدیهی است ، درستی یا نادرستی آن به خیلی مسایل بستگی دارد که باید درجای مناسب به آن پاسخ داد .

Leave Your Comment

Skip to content