نکته های بزرگ

 

بنام خداوند جان و خرد

همه ما را از چوب خدا ترساندند ولی !!! یکی !!! به بوسه خدا امیدوارمان نکرد. در حالیکه خداوند کلامش را همیشه با الرحمن و الرحیم آغاز میکند.

بارش بوسه های بی منت خداوند را برایتان آرزومندم

========

زیبا ترین متن سال به انتخاب اساتید دانشکده ادبیات

گاهی خود را مثل یک کتاب ورق بزن ، انتهای بعضی فکرهایت “نقطه” بگذار که بدانی باید همانجا تمامشان کنی. بین بععضی حرفهایت “کاما” بگذار که بدانی باید با کمی تامل ادایشان کنی. پس از بعضی رفتارهایت هم علامت تعجب و آخر برخی عادت هایت نیز علامت سوال بگذار.تا فرصت ویرایش هست …خودت را هر شب یکبار ورق بزن حتی بعضی از عقایدت را حذف کن…اما بعضی را پررنگ… هرگز هیچ روز زندگیت را سرزنش نکن! روز خوب بتو شادی میدهد،روز بد بتو تجربه و بد ترین روز بتو درس میدهد.

فصل ها برای درختان هر سال تکرار میشود،اما فصل های زندگی انسان تکرارشدنی نیست. تولد…کودکی…جوانی…پیری و دیگر هیچ…

تنها زمانی صبور خواهی شد که صبر را یک قدرت بدانی نه یک ضعف!

آنچه ویرانمان میکند روزگار نیست بلکه حوصله کوچک و آرزوهای بزرگ است.

روزهای آغازین سالتان پر از آرامش

Comment (7)

  • خیلی تأمل برانگیزه . وقتی خوب بهش فکر میکنم میبینم هممون بهتره قبل از اینکه مورد محاسبه خداوند قرار بگیریم ، خودمونو محاسبه کنیم و حسابمونو با دنیا وزندگی صاف کنیم

  • متن زیبایی است بعضی وقتها در امورات زندگی غرق میشویم و خیلی چیزها از یادمون میره چه خوبه که هراز گاهی خلوتی با خودمون داشته باشیم

  • بزرگان گفته اند اسرار نهان را نه تو دانی و نه من و کمی هم تعمق کنیم از آنجائیکه نهایتی برای جهان وجود ندارد پس عمر آدمیزاد هم فقط معطوف به همین دنیای فانی فعلی در کره زمین که یکی از سیارات منظومه شمسی است ، نیست و به اندازه تعداد افراد موجود در زمین و شاید میلیاردها برابر بیشتر از آن میتواند شرایطی همانند کره زمین وجود داشته باشد که اگر در این دنیا کار خوب انجام دادی در همین جهان و در یکی از کرات شبیه به زمین متولد شده و زندگی بهتری را خواهی داشت و اگر وجودت مثمر ثمر نباشد همین وضعییت تکرار خواهد شد و یا خدایی ناکرده بدتر ،بنابراین اگر کسی خوبی کند فقط به خودش برمیگردد و در دنیای فانی دیگری که متولد شد زندگی بهتری را خواهد داشت در اصل همان برزخی که در کتابهای آسمانی به آن اشاره شده مصداق همین گفتار است و روز قیامت که در آخر زمان اتفاق میافتد را فقط خدا میداند که چه زمانیست اما بعید میدانم با توجه به عظمت الهی بتوان تاریخی را برای آن متصور بود بنابراین نه از مردن بترسید و نه از تلاش و کوشش برای خوبی ها مایوس شوید و همیشه آیه شریفه والعصر که میفرماید انسانها همیشه در حال زیان هستند مگر افرادی که استقامت به حق و در راه آن صبوری پیشه کنند همیشه برنده هستند .

  • در كتابي مطلبي خواندم كه خيلي به دور از اين متن نيست و خيلي آموزنده است. براي من اثر خيلي خوبي داشت.
    از سه كلمه كه شروع آنها از حرف ت شروع ميشود پرهيز كنيد و سعي بر اين بداريد كه زندگي روزمره را بدون آنها آغاز كنيد و با خود كار كنيد كه آنها را از وجود و روح خود دور كنيد. پس از مدتي متوجه خواهيد شد كه با آرامش بيشتري زندگي خواهيد كرد. و با افرادي بيشتر نشست و برخواست خواهيد كرد كه همين شيوه را در زندگي اجرا مي كنند.
    ١- توقع
    ٢-تنفر
    ٣-تعصب

  • با درود به شما و آقا رضا ،واقعا همینطور است اگر کینه و انتقام را از زندگی خود دور کنیم و بدی ها را زود بفراموشی بسپاریم آرامش خودمان بیشتر میشود و اگر از اطرافیان توقع کمتری داشته باشیم از رفتارهای آنها دلگیر نمی شویم . تعصب که از کلمه عصبی مشتق شده خود گویای همه چیز است . باید بیشتر دهنده باشی تا گیرنده. یا مانند خورشید و باران که خیر و برکتشان به همه می رسد بدون استثنا و کاملا سخاوتمندانه .بچه های گلت را از طرف من ببوس.

  • متشكر پسر عموي گرامي از باز كردن اين مطلب. ساعتها ميشود در موردش گفت و صحبت كرد و ياد گرفت. به اميد ديدار در ايران !

Leave Your Comment

Skip to content