حسرت عدم آشنایی با گذشتگان خود را نخوریم

همه می دانیم انسان موجودی کمال گرا است.

ازهمان زمان که در غار ها می زیست،و هنگامی که غرایز اولیه اش را تأمین کرده بود، به کمال در امور فکر میکرد.همسری کامل،فرزندانی خلف،ابزاری بی نقص، و شکاری مطیع. و همه اینها را بدون عیب و ایراد می خواست.و اینگونه بود که در مورد شکار های روز مره اش که حیاتی ترین نیاز هایش بودند،دست به دامان احساسات (ونه غرایز)خود شد.و این سر آغازی بود برای رسیدن به کمال روحی اش.دانشمندان مردم شناس می گویند که یکی از مهمترین دلایل ایجاد نقاشی های غار های باستانی فرانسه و اسپانیا،نیاز انسان اولیه به شناخت و تسخیر شکارهای روزانه از طریق در اختیار داشتن تصویر آنها بوده است.به این ترتیب او می توانسته ضمن ارتباط با تصویرهمیشه در اختیار آنها در غار،به نوعی، روح شکار فردا های خود را در اختیار بگیرد، یا حتی رام کند تا تضمینی برای بقای خود و خانواده اش داشته باشد.علت دیگر این بوده که انسان همیشه میل به جاودانگی دارد. او می داند همه چیز برای او فانی است.دراین دنیا بقای جاودانه ای وجود ندارد.خانه،خانواده، و سایرهمراهان او در طول زندگی کوتاهش همیشه با او نیستند و همه چیز نابود شدنی است.پس این جبر محتوم را باید شکست و برای غلبه بر آن می توان تصویر را بوجود آورد تا بشود سوژه های در تصویر را همواره با خود داشت و با آنها ارتباط برقرار کرد.به این ترتیب تصویر گرایی در نسل بشر بوجود آمد.تا به این ترتیب میل به جاودانگی اقناع شود…

اینک سؤال اینجاست که آیا ما امروزه همچون نیاکان اولیه خود،می توانیم با نقاشی های(شما بخوانید :تصویرهای) امروزین خود؛ مانند فیلم،عکس،گرافیک و همه هنرهای تصویری موجود؛میل به بقا و تمایل به جاودانگی خود را رقم بزنیم تا مطمئن شویم بعد از ما،عکس ما یا فیلم ما،به زندگی خود در روی این کره خاکی ادامه خواهد داد؟!…

اینک با توجه عمیق و جدی به آنچه که گفته شد،هیئت موسس سایت سادات قیری به منظور ثبت تاریخ گذشته و آشنایی بیشتر نسل جوان فامیل با گذشته ها و خاندان خود و به عبارت دیگر، زندگی مصور این گروه از سادات اصیل در طول سالیان گذشته؛ اقدام به تهیه دستگاه مبدل خاص دیجیتالی که امکان بازیابی نگاتیو های عکسهای قدیمی را به فرم دیجیتال امروزی مهیا می کند نموده و با توجه به تخصص برادر ارجمندمان جناب آقای سید محمود مطهر؛

از عموم بزرگواران دعوت به عمل می آورد که در صورت تمایل به ثبت تصاویر خانوادگی خود به فرم دیجیتال با کیفیتی به مراتب بالاتر، که منعی هم برای بازدید سایر اعضاء در سایت ندارند، فیلمهای نگاتیو خود را که تاکنون نگهداری کرده اند، به رسم امانت و کاملا رایگان جهت باز نشر به  هیئت راهبردی سایت و همیاران گرامی به شرح اسامی زیر ، تحویل داده تا پس از اسکن آنها ، و به نام خودتان در سایت قرار داده شوند.بدیهی ست که درج اطلاعات(مانند محل، افراد و تاریخ هرعکس) برای مخاطبان بسیار روشنگر خواهد بود.بلکه آیندگان این خاندان، حسرت عدم آشنایی با گذشتگان خود را نخورند…

شایان ذکر است که عکسها و فیلمها در بخش گالری سایت قرار داده خواهند شد که تماشای آنها انحصارا مخصوص اعضاء در نظر گرفته شده است.

ضمنا جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با هریک از اعضاء هیئت راهبردی و یا مدیریت سایت تماس حاصل فرمایید.
بنابراین ازهمکاری و مساعدت تک تک دارندگان فایل های عکس سادات قیری و منسوبان ایشان، نهایت قدردانی را اعلام می دارد.
هیئت موسس سایت سادات قیری

آذر ماه ۱۳۹۷

اسامی هیئت راهبردی و همیاران:
آقای سید محمد علی بهروزی

آقای سید محمد حسین شریف زاد
آقای سید محمد ریاضی پور

آقای سید محمود مطهر

آقای سید آرش محمودیان
خانم سیده مهسا مطهر
آقای سید سپهر بهروزی
آقای سید متین بهروزی

Comment (7)

  • بزارید صادقانه و ساده عرض کنم. من در ابتدا متنی نوشتم که ارسال کنم خودم که باز خوانی کردم به نظرم لبه دار و تیز آمد لذا تصمبم گرفتم بجای آن متن زیر را ارسال کنم.

    بابا ترا به خدا اگه کسی از در گذشتگان و یا عزیزان در قید حیات عکسی داره در سایت به اشتراک بگذاره ( البته اگر محدودیت خانوادگی و مذهبی و غیره ندارد )
    آخه چه اشکالی داره این عکس ها رو از صندوقچه انباری که سالهاست سراغ اون نرفتید بردارید و برای بقیه ( به نام خود شما و ماندگار) به معرض نمایش در بیارید . چون اجتناب از نگارش زیاد دارم به اختصار در ادامه عرض میکنم.
    ۱- به خدا روح عزیزان خود شما از این کار شاد خواهد شد.
    ۲- به خدا دیدن این عکس ها منافعی از شما کم و به بازیدکنندگان اضافه نمیکنه.
    ۳- به خدا این تاریخ خانواده شما و بخشی از تاریخ این فامیل است.
    ۴- به خدا شکرانه نعماتی است که خدا در گذشته به شما عطا کرده ( اینکه ‌در آن مقاطع رفاه و امکانات تهیه این عکس را داشته اید)
    نمایش امروزه آن است.
    ۵- به خدا پنهان کردن و انحصاری نمودن این عکس ها نه تنها ارزشی برای شما نیست بلکه ضد ارزشی به نام شما خواهد بود.

    ترا به خدا ببخشید معلومه که دلم پره از بعضی از این آقایونه.
    ضمن تشکر از سایت سادات که پرداخت هزینه گزاف اقدام به خرید این دستگاه ( دستگاه تبدیل نگاتیو عکس و اسلاید به عکس دیجیتال) کرده. ضمن تشکر از آقا محمود مطهر که با تخصص و وقت زیاد علیرغم گرفتاریهای این دنیا و این ایام این مسولیت و محبت رو داره اجرا میکنه و تشکر از کل اعضای هیئت راهبردی.
    وسلام

  • با تشکر از زحمات همه شما عزیزان، با تشکر ویژه از آقای محمود مطهر و به امید اینکه همه کسانی که براشون امکان داره همکاری کنن. این موقعیت ( داشتن سایت سادات و داشتن أفراد دلسوز و صادق ) رو همه خانواده ها ندارن و کاشکی ما بتنویم ثابت کنیم که خانواده ویژه ای هستیم. امیدوارم که واقعا همه همکاری کنن و شیرینی و لذت این کار رو همگی ببریم.

  • من هم امیدوارم از این موقعیت بوجود آمده فامیل محترم نهایت همکاری را انجام بدهند .
    فراموش نکنیم که تخصص برادرگرامیان آقای محمود خان مطهر در این زمینه بسیار قابل ستودن است و به یاد دارم که بنا به گفته وی چنین دستگاه تبدیل کننده ای در ایران موجود نیست و می بایست از خارج تهیه گردد، پس با توجه به مهیا بودن همه امکانات انشاا.. که فامیل محترم نیز کمر همت ببندند و به یاری همدیگر کاری تاریخی کنیم.

  • با تشکر از متن جالب و خواندنی و خسته نباشید به عزیزان زحمتکش سایت سادات. ایده بسیار خوب و ضروریست. عکس‌ها و فیلم‌های آنالوگ آسیب‌پذیر هستند و به مرور زمان کیفیت خود را از دست می‌دهند. هم‌چنین برای ما که دور از وطن و خانواده بزرگ هستیم، منبع غنی و ارزشمند برای مرور خاطرات و انتقال آن به نسل آینده است.
    هم‌چنین پیشنهاد می‌کنم که این ایده را به عکس‌ها و فیلم‌های قدیمی محدود نکنیم و از بزرگان فامیل که در قید حیات هستند فیلم و تصویر تهیه کنیم. بدین‌گونه، خاطرات و لحظات مهم را از زبان این عزیزان خواهیم شنید. گزارش‌های تصویری از این عزیزان این مزیت را دارد که باعث حفظ و نگهداری از گویش شوشتری آن‌طور که بزرگانمان آن را صحبت می‌کنند هم می‌شود.

    با تشکر

  • بسیار ایده جالبیه امیدوارم به زودی شاهد عکسهای با ارزش قدیمی از همه فامیل عزیزمون باشیم همچنین افراد مسن و در قید حیات که گنجینه با ارزش فامیل هستن

Leave Your Comment

Skip to content