رابطه دندان خراب با معده درد

رابطه دندان خراب با درد معده

باکتری های دندان های خراب از طریق جویدن مواد غذایی وارد سیستم گردش خون و یا معده شده و همین مساله باعث ایجاد معده درد و بروز بیماری های مختلف در سیستم گوارش می شود.

درد دندان

دکتر نصیبی،دندان پزشک و متخصص ارتودنسی اظهار کرد:دندان در جذب و هضم و همچنین جویدن مواد غذایی بسیار موثر است به طوری که اگر این عضو دچار مشکل شود هضم غذا با مشکلات مختلفی روبرو می شود.وی بیان کرد:دندان در دستگاه گوارش به عنوان اولین عضو محسوب می شود و اگر دندان فردی خراب باشد کار جویدن مواد غذایی و به طبع هضم و جذب غذا با مشکل روبرو شده و معده کارایی خود را از دست می دهد.

نصیبی با بیان اینکه افرادی که دندان های خراب دارند به خوبی مواد غذایی در معده شان آماده هضم و جذب نمی شوند،افزود:افرادی که دارای دندان های خراب بوده و به ناچار در طولانی مدت به غذاهای نرم و فاقد فیبر روی می آورند و همین مساله باعث برهم خوردن متابولیسم بدن و حتی مواد غذایی و آنزیم های مورد نیاز معده و دستگاه گوارش است و در نتیجه کارایی معده را تضعیف می کند.

عفونت ناشی از دندان های خراب باعث عفونت در سیستم گوارش می شود

وی با بیان اینکه عفونت ناشی از دندان های خراب باعث ایجاد عفونت در سیستم گوارش و گردش خون می شود،تاکید کرد:باکتری های دندان های خراب از طریق جویدن مواد غذایی وارد سیستم گردش خون و یا معده شده و همین مساله باعث ایجاد معده درد و بروز بیماری های مختلف در سیستم گوارش می شود.

نصیبی یادآور شد:دندان های خراب به دلیل درد شدید جویدن غذا را به طور ناقص انجام داده و همین امر کار معده را در هضم غذا دوبرابر می کند و باعث ایجاد مشکل در سیستم گوارش می شود.

برگرفته از مجله سپهر سلامت –بهمن ماه ۹۶

ارسالی از سید محمد ریاضی پور

آبان ۱۳۹۷

Comment (1)

  • احسنت سید محمد جان که چه موضوع مهمی را مطرح کردی جالب اینکه همه ما بنوعی با داشتن دندان خراب این حقیقت را بخوبی تجربه کرده ایم امیدوارم با امکانات دولتی بدلیل گران بودن خدمات دندان پزشکی بتوانیم از معاینات دوره ای و اصلاح دندان ها استفاده کنیم. کار ساده ای که خود من هر روز بلا استثنا انجام میدهم حتی با اکراه و بی میلی دوبار مسواک زدن در روز است. وقتی از این کار دلخور میشوم فورا بیاد صندلی دندان پزشک و صدای چرخ دنده و درد دندان می افتم و بلافاصله به مسواک زدن ترغیب میشوم بامید اینکه همه دندان های خوب داشته باشند . انشاله

Leave Your Comment

Skip to content