بخش هایی از کتاب اولین پیروزی ترجمه سید محمدعلی بهروزی

در هر کجا که هستید، شکوفا شوید.

“معیار سنجش ما کارهائی هست که انحام میدهیم و چیزهائی که داریم.”

وینس لمباردی (vince Lombardi)

ویلیام شکسپیر یکبار گفته بود که، بعضی ها ذاتأ آگاه و بصیر بدنیا میایند، بعضی آن را بدست میاورند و بعضی دیگر آنرا در خودشان میسازند.

زندگی مثل یک مسابقه دو است که هر یک از ما باید بتنهائی بدود، اما بعضی ها نسبت بدیگران شروع خوبی داشته اند. بعضی افراد در خانواده سلطنتی بدنیا میایند، بعضی همسری ثروتمند دارند و بعضی دیگر با هوشی سرشار، از انتخابی درست در (سرزمین موقعیت ها ) بهره میبرند. بهر حال اکثریت ما چنین وضعیتی نداریم. بنظر غیر منصفانه میاید، اما مهم اینست که شما از موهبتی که زندگی بشما داده ، چگونه میخواهید استفاده کنید.

اجازه ندهید که شرایط  شما را قربانی کند.  ممکن است که باورهای شما مانع پیشرفت شما بشوند، اما علیرغم همین باورها،  شما باز هم میتوانید پیروز شوید.

در جائیکه کاشته شده اید، شکوفه دهید. اگر چه شروع زندگی را انتخاب نکرده اید، اما میتوانید برای نحوه خاتمه آن تصمیم بگیرید. از هر کجا که هستید و با هر چه که دارید، و از همین حالا شروع کنید.

 

 

 

 

(خود انضباطی)

با خود انضباطی، بسیاری از غیر ممکن ها، ممکن میشوند”

تئودور روزولت (Theodore Roosevelt)

بنقل از دبلیو ک هوپ (w k hope) : (خود انضباطی زمانی است که ذهن هوشیار بشما چیزی میگوید، و شما بدون چون و چرا آنرا انجام میدهید.) .

از جمله کسانی باشید که نیروهای غول پیکر درونی خود را بیدار نموده، تا موثر و مفید باشند و خوب فکر کنند و آینده نگر باشند، و وزن خود را متعادل نموده، در مصرف زمان و انجام کارها مدیریت کنند.

توجه داشته باشید که انگیزه بتنهائی کافی نیست. برای سرعت بخشیدن به نتیجه مطلوب، باید در افکار و عمل خود نظم و انضباط داشته باشیم. تقریبأ همه چیز قابل دستیابی است اگر به قسمتهای کوچکتری تقسیم گردیده و هر قسمت متناوبأ با نظم و نظام خاصی اجرا شود.

با خود انضباطی شما میتوانید در تن و بدن خود دگرگونی عمده ای بوجود آورده، به آرزوهای خود برسید، مهارتهای جدید یاد بگیرید، و به کارهای اجتماعی خود سر و سامان ببخشید.

خود انضباطی در یک موضوع مشابه بین دو انسان تفاوت قائل است. کسی که از آموخته ها بخوبی بهره میبرد، و دیگری که هنوز فکر میکند اطلاعات لازم برای تغیر زندگی را بدست نیاورده است.

 

 

 

 

 

“کسی که امروز در سایه درختی نشسته است، نتیجه تلاش کسی است که مدتها پیش آنرا کاشته بود”

 وارن بافت(warren buffet).

زندگی جاودانه نیست. اما میتوان با کارهای مفید وعام المنفعه تا نسلهای بعد از خود نام نیکی بیادگار گذاشت.

احتمالأ شما برای شروع زندگی خود با چالشهای زیادی روبرو بوده اید، اما از اینکه میدانید بازماندگان شما در رفاه و آسایش بسر خواهند برد، راضی و خشنود خواهید بود.

انتظار شما از دست یافتنی های زندگی هر چه که باشد، همیشه بخاطر داشته باشید که قدرتی مافوق بشری، و کسی آن بالا هست که دائمأ شما را میبیند و بر سرنوشت شما حاکم است.

همیشه متقاضی نیازمندی برای شغلی که شما میخواهید ایجاد کنید، وجود دارد. یک کسی به آرزوهایی که زندگی برایتان برآورده کرده یا خودتان در سر دارید، با شما شریک است. کسی دیگر به ماترکی که از خود باقی میگذارید، یا به خیرات و صدقه ای که میدهید، نیاز دارد. بهر حال همه ما باید برای استمرار این وظیفه اخلاقی، چیزی برای بازماندگان و نسلهای بعدی خود بیادگار بگذاریم.   

 

“ما نه میتوانیم عوامل بیرون از خود را تغیر دهیم، نه مردم را موافق میل خود بسازیم، نه جهان را در قالب نیازهایمان بریزیم.  اما میتوانیم درون خود را تغیر دهیم. آرزوهایمان، احساسات و اندیشه هایمان. میتوانیم علائقمان بدیگران را بیشتر کنیم.  میتوانیم دنیای درون ذهنی  خود را با عقل و منطق پایه ریزی کرده با جهان خارج منطبق کنیم.

ما نمیتوانیم از آشفتگی های جهان پیرامون مصون بمانیم، اما میتوانیم بر اختلالات ذهنی خود مسلط شویم. وظایف و مشکلات زندگی توجه و توان ما را بخود جلب میکند، اما ما بر نگرانی ها و اضطراب ناشی از آن پیروز خواهیم شد. در بحبوبه سرو صداهای گوشخراش، میتوانیم ذهن آرامی داشته باشیم. در کوران مسئولیتها، قلب ما میتواند آرام و مطمئن باشد. در کشمکشها و برخوردها، ما میدانیم چگونه صلح جو باشیم.

جیمز آلن (james allen)

(شما چگونه میبینید ؟)

“نگاه چشمی شما به چیزها مهم نیست، نگاه ذهنی  اهمیت دارد”

نقص ما انسانها اینست که گاهی فقط به چیزها نگاه میکنیم  و از درک و ملاحظه حقیقی آنها غافلیم. نگاه کردن اغلب با درک کردن بیک معنا استفاده میشود در حالیکه مفهوم آندو الزامأ با هم متفاوت است. دیدن و مشاهده به جمع آوری اطلاعات مربوط میشود، اما درک و نگاه ذهنی بیشتر در اعماق واقعیت ها کنکاش میکند.

دو نفر ممکن است یک چیز مشابه را ببینند اما برداشت و دیدگاه آنها میتواند متفاوت باشد. مثلأ شما یک قطعه چوب کنده کاری شده را بهمان شکلی که هست میبینید، در حالیکه از نقطه نظر یک نجار این میتواند یک اثر هنری بالقوه بحساب آید.

ما دائمأ بوسیله رسانه ها و منابع مختلف مورد هجوم اطلاعات و اخبار گوناگون قرار میگیریم، اما این ذهن و دیدگاه ما است که چوب کنده کاری شده را یک تکه چوب معمولی، و یا یک اثر هنری با ارزش میبیند. ابتکار و جسارت هر موسس شرکتی در اصول پویائی موسسه خود، یافتن راه حلها برای عبور از موانع تجاری است.  جائیکه دیگران یک مشکل را میبینند، موسس خلاق آن مشکل را یک راه حل و یک فرصت ذیقیمت تلقی خواهد کرد.

در آینه نگاه کنید و بمن بگوئید که چه میبینید. آیا یک کار هنری که منتظر است تا با ابزار لازم بیک شاهکار تبدیل شود، یا فقط یک قطعه چوب معمولی؟

“اگر زندگی را دوست دارید، معطل چه هستید  زمان را از دست ندهید. برای اینکه زمان همان زندگی است”

شما در هر روز همان ۸۶،۴۰۰ ثانیه زمان را در اختیار دارید که میشل آنجلو، هلن کلر، توماس جفرسون و آلبرت انیشتن در اختیار داشتند. یک دقیقه درباره این موضوع فکر کنید (فقط ۶۰ ثانیه از ۸۶،۴۰۰ ثانیه).

استفاده بهینه از زمان، کلید موفقیت است و مغتنم شمردن هر لحظه گذرا از آن، رسیدن به  کامیابی است. آبراهام لینکلن یکبار توصیه کرده بود که ما باید اوقات روزانه مان به سه قسمت تقسیم کنیم:

  • یک سوم برای کار.
  • یک سوم برای تفریح و سرگرمی.
  • یک سوم دیگر برای استراحت.

من این توصیه را نه تنها در انجام کارهایم مناسب و مفید دیده ام، که نشاط و سرحالی ساعات روز، و استراحت کافی برای شروع با طراوت روز بعد را تجربه میکنم.

سید محمد علی بهروزی

مهرماه ۱۳۹۶

Comment (3)

  • افرین به این اقای داداش احسنت هم کتاب بسیار اموزنده است هم بنحوی شیوا ترجمه شده است گویا نویسنده نیز خود شما بوده اید چه بسیار ساده میتوان انسان احساس خوشبختی کند فقط تنها کافیست کمی تفکر کند دست شما درد نکنه خسته نباشید

Leave Your Comment

Skip to content