درگـــــذشــــــت اولـــــیـــــن امـــام جــمـــعــــه شـــوشتــــر

 

 

حضرت آیت ا.. حاج سید محمد حسن آل غفور اولین امام جمعه شهرستان شوشتر پس از تحمل بیماری در مورخه ٢۶ شهریور دارفانی را وداع گفت.
این بزرگوار خادم خاندان رسالت بود و به آنان عشق می ورزید لذا در سفرهای زیارتی مکه ، مدینه ، نجف و کربلا بارها اظهار می کرد که چنانچه در این شهرهای مذهبی اجل فرا رسد مرا همینجا خاک کنید اما ظاهراً تقدیر اینچنین رقم خورده است که در بقعه متبرکه مقام صاحب الزمان (عج)شوشتر و در میان دوستداران و همشهریانش آرام بگیرد .

برای اولین بار امام جمعه بندر امام شد که حکم امامت جمعه ایشان را حضرت امام (ره) تأیید کرده بود . با اینکه سال ها منصب امامت جمعه شهرهای بندر امام ، شوشتر و آزاد شهر را داشت اما مشغله های زیاد ، او را از مردم جدا نکرد . از خُلق نبوی و سیره علوی توشه ها اندوخته بود . تواضع و فروتنی ، خوشرویی همراه با نفوذ کلام و واقع بین بودنش در مسائل مختلف ، به شخصیت ایشان وقار و بزرگی بخشیده بود .

خدمات ارزنده ایشان به شهرستان ، همراهی کردن با مردم ، همفکری با مسؤولین و تبلیغ دین در طول عمر شریفش ، از او انسانی والا و محبوب در میان اقشار مختلف ساخته بود . اگر بخواهم ویژگی بسیار بارز مرحوم آیت الله آل غفور را ذکر کنم بی شک باید از ” مردم داری و خوشرویی ” ایشان یاد کنم لذا از پایگاه مردمی بسیار قوی برخوردار بود .

با وجود کسالتی که بیش از یک سال به درازا کشید اما از دلسوزی و پیگیری مسائل شهرستان کوتاهی و غفلت نکرده بود .

ارتحال ایشان هم عجب حکایتی دارد . گره خوردن زندگیش با اهل بیت (ع) نیز به شکل خاصی نمایان شد و آن این است که در شامگاه ولادت امام هادی (ع) به دیدار معبود شتافت . به نظر می رسد برایشان مقدر شده که در ماه ذی الحجه به سوی خداوند عروج کند چرا که سالیان زیادی در اینچنین روزهایی در جوار بیت الله الحرام و در کنار مضجع شریف پیامبر(ص) و ائمه بقیع (ع) بود . همچنین سالها ” امام جمعه ” بود و تقدیرشان ارتحال در ” روز جمعه ” بود.

فقدان این عالم ربانی و این ضایعه جبران ناپذیر را به بیت معزز ، حوزه های علمیه و مردم شریف شهرستان شوشتر و استان خوزستان تسلیت عرض می کنم و برای ایشان علو درجات در بهشت برین و برای فرزندان برومند و برادران محترم
ایشان و سایر بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل را از خداوند منان خواهانم .

به همین مناسبت مجلس ختمی نیز (زنانه ومردانه) در شهرستان قم برگزار می شود
زمان: سه شنبه 6 مهر ماه 1395 بعد از نماز مغرب و عشا
مکان : خیابان صفاییه حسینیه شهدا
ارسالی از :
سید مرتضی اخلاقی
شهریور ۱٣٩۵

Comment (3)

  • فقدان حضرت ایشان که از انسانهای خاص شوشتر و خانواده ای صاحب نام بوده اند را تسلیت میگویم خدمات ارزنده ایشان در شهر شوشتر را ارج میگذارم خداوند جایگاه ایشان را در جوار جدمان قرار دهد انشاله

  • أنا الله و أنا عليه راجعون:
    خدا جميع رفتن خاك را بيامرزد انشالله اينجانب اگر چه اشنايي وارادتي نسبت به ايشان نداشتم ولي از متن إرسالي برادر عزيز جناب آقاي اخلاقي ميتوانم ديانت ايشان و از ان مهمتر خدمت گذاري ايشان به خلق خدا را قرائت نمايم.
    خدا مقام كليه كساني كه دردشان درد مردم جامعه شان است را رفيع و رفيع تر نمايد و جايگاه اين چنين مردمي را بهشت برين قرار دهد انشالله.

  • اینشا.. روحش با جد بزرگوارش محشور باشد
    قطعا افرادی که درطول حیاتشان باعث خیر و برکت و کمک به همنوعان خود شوند جایگاه ویژه ای نزد پروردگار خواهند داشت
    آمین یا رب العالمین

Leave Your Comment

Skip to content