گــــــیــــلـــــگمــــش راهــــــی بـــــازار نــــــشـــریات شد

 

 

روزنامه دنیای اقتصاد – شماره 3802 تاریخ چاپ:1395/04/10 بازدید:318بار کد خبر: DEN-1058393

گروه گردشگری: اولین شماره فصلنامه میراث و گردشگری با نام «گیلگمش» منتشر شد. این مجله که به صورت فصلی و به ابتکار کانون انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری سراسر کشور(IFTGA) تهیه و منتشر می‌شود، به موضوعات مربوط به میراث و گردشگری می‌پردازد. فصلنامه گیلگمش، شامل ۷ بخش با عناوین چهارراه، ره‌گو، رهیافت، راه‌نامه، ره‌آورد، همراه و رو به راه است که نشان‌دهنده اهمیت واژه «راه» در ادبیات ایران و زبان فارسی است. در هر یک از این بخش‌‌ها نویسندگان نشریه تلاش داشته‌اند تا با حفظ انسجام و هدفمندی مطالب، تمامی حوزه‌های میراث فرهنگی و گردشگری را پوشش داده و با ارائه مطالب متنوع و خواندنی، خوانندگان را با خود همراه و همسفر کنند.

در بخش «چهارراه» که نخستین بخش این فصلنامه است، به بیان برخی از جریان‌ها و رویدادهای گردشگری و میراث فرهنگی پرداخته می‌شود و در واقع این فصل از مجله، محلی است برای بررسی و تبادل اطلاعات. «رهگو» نیز به‌عنوان بخشی دیگر از این مجله، از گذشته راه‌خوانی شده و آثار و روایاتی را که از گذشته به ما رسیده مورد تحلیل قرار می‌دهد. در «رهیافت» که یکی دیگر از قسمت‌های این هفت‌گانه است، به موضوعات میراثی پرداخته شده است؛ از میراث ملی و جهانی گرفته تا میراث ملموس و ناملموس و هنرهای سنتی، صنایع دستی و آیین‌ها و رسوم به جا مانده از گذشته.

«راه‌نامه» نیز به‌عنوان بخش چهارم این فصلنامه، مباحث مربوط به گردشگری را به بحث می‌گذارد. «ره‌آورد» هم در هر شماره موضوعی ویژه را در قالب یک پرونده مورد کنکاش قرار می‌دهد. در ادامه و در بخش همراه، شما می‌توانید سفر را با ابعاد متفاوت آن از نظر بگذرانید. اما در بخش پایانی و هفتم نشریه، به بررسی روند و تحولات گردشگری و آینده این صنعت اشاره می‌شود؛ بخشی که با امید به رو به راه شدن اوضاع و احوال این صنعت، با عنوان «رو‌به‌راه»به خواننده ارزانی شده است.

آرش نورآقایی، عضو شورای سیاست‌گذاری و رئیس کانون انجمن‌های صنفی راهنمایی گردشگری سراسر کشور، در خصوص شماره نخست این فصلنامه به «دنیای اقتصاد» می‌گوید: «شماره نخست گیلگمش حاوی پرونده ویژه گردشگری خیابانی و موضوعاتی از قبیل سیر تحول زبان فارسی، سفره ایرانی، آیین‌های زمستانی در کوه‌های آند، مباحث فلسفی در گردشگری، سفر و گردشگری کم‌شتاب، گفت‌وگو با زوج رویا نونهالی و رامین حیدری، روایتی از دیجیتالیسم سفر و… است.» او همچنین خاطرنشان می‌کند: «پیش از این شماره، دو نسخه آزمایشی از مجله و یک نسخه دیجیتالی با همین نام منتشر شده است.» این فصلنامه از آغاز تابستان امسال و با قیمت 15 هزار تومان در دسترس علاقه‌مندان به این حوزه قرار گرفته است.

شایان ذکر است که خانم سیده مهسا مطهر عضو شورای سیاست گذاری و مدیر مسئول این نشریه می باشد.

باآرزوی موفقیت برای کلیه جوانان فامیل بزرگ سادات قیری

 

www.sadatghiri.ir

Comment (3)

Leave Your Comment

Skip to content