نقــــــش اساســــــــی آمــــــــوزش بالــــــــــین در شکل گیری هويت حرفه اي دانشجویان

 

 

متن زیر مربوط به مصاحبه خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با خانم دکتر پریسا بزرگزاد (فرزند سید محمد بزرگزاد و خانم پروین چیت سازان ) می باشد که
ضمن آرزوی موفقیت برای تمامی جوانان سادات قیری و توفیق روزافزون برای نامبرده و تبریک به والدین گرامیش ،خواندن مقاله را به دوستداران علم و فناوری توصیه می نماییم.
مدیریت سایت سادات قیری
اردیبهشت 1395

آموزش بالين در كنارارتقاء مهارت هاي عملي نقشي اساسي در شكل گيري هويت حرفه اي و نگرش دانشجويان دارد.
پریسا بزرگ زاد دکترای پرستاری در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران افزود: بالين بستر گسترده اي است كه چگونگي استفاده از آن مستقيم اً بر خروجي آن تأثيرگذار است. آموزش بالين در كنارارتقاء مهارت هاي عملي نقشي اساسي در شكل گيري هويت حرفه اي و نگرش دانشجويان دارد.

بزرگ زاد تصریح کرد: به علت ماهيت متغير شرايط باليني و تجربه ي كم دانشجويان در مواجهه با آنها، در اكثر موارد اين مربيان باليني هستند كه تصوير ساز رخدادها مي شوند، و دانشجويان به خصوص در سالهاي اول آموزش واقعيت هاي بالين را از ديدگاه مربيانشان مي شناسند. در نتيجه روش هاي انتقال دانش، نگرش و تجربيات در عرصه، از اهم مواردي است كه در آموزش باليني مطرح است.

این دکترای پرستاری اظهارکرد: هر مربي باليني داراي يك رويكرد فلسفي خاص به آموزش باليني است و اين ديدگاه شخصي بر فرآيند آموزش، ارزيابي و ارتباط با دانشجويان و ديگرافراد حاضر در محيط باليني تأثيرگذار است.

وی خاطرنشان کرد: بطور كلي مي توان گفت كه اين زمينه فلسفي تعيين كننده فهم معلم، ازنقش خود، رويكردهاي آموزشي و مجموعه ي فعاليتهايي است كه در حوزه ي بالين صورت مي پذيرد. لذا به نظر مي رسد مراكزآموزشي، مديران و مربيان بايد نسبت به اين موضوع حساس بوده و از آن در جهت بهبود فرايند آموزش باليني كمك گيرند.
منبع باشگاه خبرنگاران جوان به آدرس زیر
http://www.yjc.ir/fa/news/4428235/

Comment (8)

  • ماشالله به پريسا عزيزمان . انشالله هميشه موفق و پيروز در زندگيت باشي در كنار خانواده محترم ات . و همينطور تبريك و دست مريزاد به آقا محمد و پروين خانم بسيار عزيز براي داشتن همچين دست گلي .

  • پریسای عزیزم آفرین و بتو افتخار میکنم به امید موفقیت روز افزون جوانان سادات قیری تبریک به محمد جان پروبن جان و بزمان عزیز خیلی خوشحال شدم.

  • درود به پریسا خانم گرامی و پدر و مادر بزرگوارش وبه امید موفقیتهای آینده و الگوگیری سایر جوانان سادات قیری از پریسای عزیز و تشکر از همکاری دکتر بزمان عزیز بخاطر نقشی که در موفقیت خانواده دارند .

  • درود بر جوانان برومند و دانشمند سادات قیری!
    درود ویژه به خانم دکتر پریسا بزرگ زاد که مایه افتخار ما می باشد و امید است که همیشه در همه زمینه های زندگی موفق باشی.

Leave Your Comment

Skip to content