شروعی برای سنتی حسنه

اناالله واناالیه راجعون


خاندان محترم سادات قیری و وابستگان نسبی و سببی
با عرض سلام و ارزوی سلامتی و موفقیت
در آوان سال نو.،غروب دلگیری بر ما سایه فکنده امروز سیده خانمی از خانواده جلیل مرعشی که سالیان دراز در کنار ما بود،مهمان ما بود٫ عروس ما بود٫ مادر فرزندان برومند ما بود٫ ” مادر” و بزرگ ما بود از کنار ما رخت بر بست و غمی سنگین بر دلهامان بر جا گذاشت ، هم او که با شخصیت و با همت و “صلابت” و بزرگوار بود. بدن پاک او را با أشک هامان غسل دادیم و به منزلگاه أبدی سپردیم. بهشت سرای او و چشیدن چشمه کوثر نوش جان او ، جای خالی او و دیگر همقطارانش همیشه خالی خواهد ماند.

طلب امرزش (١)
با رخصت از بزرگان و مؤمنین سادات قیری و در مقام یکی از فرزندان ایشان از کلیه عزیزانی که علاقه مند به همراهی با این طرح و حرکت فامیلی هستند دعوت به عمل می آورم تا با قرائت “نماز شب اول قبر” هم سنگینی این غروب دلگیر را سبک تر و هم روح آن شادروان ( سرکار خانم بی بی سیده زهرا مرعشی فرزند حاج سید إسداله و همسرم عمویی عزیزمان زنده یاد جناب آقای سید محمد علی شریف زاده) را شاد و قرین رحمت نمایند.
همگان میدانیم که این کمترین ادای حقی است که ایشان بعد از قریب هفتاد سال همراهی و همگامی با سادات قیری به گردن همه ما دارند.

باشد و شاید این سنت زیبا و نکو را نیز برای از دست رفتگانی که درآینده ( زبانم لال) خواهیم داشت نیز پاس بداریم و ادامه دهیم و بدانیم که بدون شک خود نیز روزی نیازمند این ٢ رکعت نماز خواهیم بود.
وسلام

رضا آباد

۲۲ اسفند ۱۳۹۶

(نماز شب اول قبر )
مستحب است در شب اول قبر دو رکعت نماز برای میت بخوانند. و دستور آن این است که در رکعت اول بعد از حمد، یک مرتبه آیه‏الکرسی و در رکعت دوم بعد از حمد، ده مرتبه سوره “انا انزلناه” بخوانند، و بعداز سلام نماز بگویند: “اللهم صل علی محمد و آل محمد و ابعث ثوابها الی قبر فلان” و به جای کلمه فلان، اسم میت را بگویند.

– این نماز را در هر موقع از شب اول قبر می‏شود خواند، ولی بهتر است در اول شب بعداز نماز عشا خوانده شود.

التماس دعا

Comment (2)

  • با سلام و عرض تسلیت مجدد به بازماندگان زندائی عزیزمان
    حق با شماست و چه نیکوست که این سنت گردد من بعد .
    در این روزگار , فرزندانمان در ادای این فرایض گوی سبقت را از ما می ربایند .
    همانطور که محمد رضای عزیزم از من ربود .

Leave Your Comment

Skip to content