تتوی طلا برای ردیابی علایم حیاتی انسان

 

تتوی طلا برای ردیابی علایم حیاتی انسان

محققان با استفاده از طلا و نوعی پلیمر حلال آب نوعی تتوی رسانا ساخته اند که می توان به مدت یک هفته آن را روی پوست نگهداشت. این تتو قابلیت ردیابی علایم حیاتی بیماران و ورزشکاران را دارد.

به گزارش مهر،گروهی از محققان دانشگاه توکیو تتویی ضد حساسیت پوستی ساخته اند. این تتو در حقیقت یک مش(نوعی توری ظریف)در مقیاس نانو با قابلیت تنفس است که می توان آن را روی پوست به کاربرد و جالب آنکه هیچ حساسیت یا التهابی در پوست ایجاد نمی کند.

تاکایو سومیا از دانشگاه توکیو می گوید:ما متوجه شدیم دستگاه هایی که بتوان برای یک هفته یا بیشتراز آنها استفاده کرد.در بخش های پزشکی و ورزشی کاربردهایی خواهند داشت.مشکل آنجا بود که فیلم های پلاستیکی و ورقه های نازک دستگاه های الکترونیکی پوشیدنی قابلیت تنفس نداشتند به همین دلیل این مواد پس از مدتی جلوی تعرق بدن را می گرفتند و در نتیجه حساسیت پوستی یا نوعی التهاب به وجود می آمد.به هرحال،محققان دانشگاه توکیو توانستند مشی از نوعی پلیمر حلال آب(پلی ونیل الکل) و ورقه ای از طلا بسازند.هنگامی که این مش ظریف روی پوست قرار می گیرد و کمی آب به آن اسپری شود،فیبر نانو پلیمری حل می شود.در نتیجه به طور نامحسوس مطابق خطوط پوست شکل می گیرد.این دستگاه به مدت یک هفته روی ۲۰ نفر آزمایش شد و هیچ گونه التهاب پوستی نیز مشاهده نشد.

در صورت تأیید استفاده از دستگاه برای مصارف ورزشی و پزشکی می توان از آن برای ردیابی عملکرد ورزشکار در بازه طولانی تر و همچنین بررسی و کنترل دقیق تر علایم فیزیولوژیکی بیماران در بیمارستان ها نیز استفاده کرد.

برگرفته از همشهری ۲۵ مهر ۹۶

ارسالی از سید محمد ریاضی پور

دیماه ۱۳۹۶

Comment (2)

Leave Your Comment

Skip to content