قرمز یا آبی کدامیک ؟

شهرآورد تهران یا شهرآورد سرخابی نامِ داده شده به شهرآورد فوتبال بین دو باشگاه تهرانی پرسپولیس و استقلال (تاج سابق) است. این بازی در تیر ۱۳۸۷ توسط مجله وردساکر به عنوان مهمترین شهرآورد در آسیا و بیست و دومین شهرآورد بزرگ در جهان اعلام شد.

نشریه ورلد ساکر در گزارشی در شماره دسامبر ۲۰۱۵ خود، این شهرآورد را در میان ۵۰ رقابت برتر فوتبال دنیا شناسانده و آن را با هماوردی‌های شناخته‌شده ملی و باشگاهی فوتبال دنیا در یک گروه جای داده‌است.
یشینه رقابت دربی سرخابی به رقابت دو باشگاه شاهین تهران و تاج بازمی‌گردد. هسته اول هواداران با باشگاه شاهین شکل گرفت و سپس باشگاه تاج هم هواداران خود را یافت. در آن شهرآورد شاهین سفیدپوش و تاج آبی پوش بود. بعدها با انحلال باشگاه شاهین و جابجایی دسته جمعی بازیکنان آن به پرسپولیس، بازی‌های تاج و شاهین حساسیت خود را از دست داد و شهرآورد تاج – پرسپولیس و پس از انقلاب استقلال – پرسپولیس جایگزین آن شد.

دو تیم استقلال و پرسپولیس تاکنون ۸۴ بار با یکدیگر روبرو شده‌اند که حاصل آن: ۲۵ برد برای استقلال، ۲۰ برد برای پرسپولیس و ۳۹ تساوی بوده‌است. اولین بازی دو تیم در ۱۶ فروردین سال ۱۳۴۷ بوده‌است که با نتیجه مساوی بدون گل خاتمه یافت. پر گل‌ترین بازی‌ها شهرآوردهای دوازدهم و هشتاد و دوم بوده‌است که پرسپولیس به ترتیب با نتایج (۰–۶) و (۲–۴) موفق به شکست استقلال شد. همچنین ۱۸ شهرآورد با تساوی بدون گل همراه بوده‌است.

با توجه به اینکه در روز پنجشنبه ۴ آبان هشتادو پنجمین شهر آورد برگزار خواهد شد شما طرفدار کدام تیم بوده و نتیجه را چگونه ارزیابی می نمایید.

به راستی چه تعداد از فامیل بزرگ سادات قیری به سرخ ها و چه تعداد به آبی ها علاقمند هستند.؟

 سایت سادات قیری
آبان ۱۳۹۶

Comment (3)

Leave Your Comment

Skip to content