ازفامیل چه خبر(قسمت هشتم)

 

 

با خانواده های سادات قیری بیشتر آشنا شوید.
خانواده سید اسماعیل آباد
زنده یاد سید اسماعیل آباد فرزند سید حسن قیری و بی بی هاجر مرعشی و نوه سید آقائی با زنده یاد بی بی فاطمه مطهر دختر حاج سید مهدی مطهر ازدواج نمودند که ثمره این ازدواج فرخنده سه پسر و دو دختر میباشد.

ایشان سالها پس از فوت زود هنگام بی بی فاطمه با خانم بتول کیانی ازدواج نمودند که ثمره آن  پسری بنام سید مهدی (بهنام) می باشد.

بانوی گرامی بی بی بتول کیانی هم اکنون در شاهین شهر اصفهان زندگی می کنند که برای ایشان سلامتی و تندرستی از پروردگار آرزومندیم.
پسرها سید عبدالکریم، زنده یاد سید عبدالرحیم و سید علی (رضا) سید مهدی (بهنام) و دختر ها سیده شهین و سیده شهناز نام دارند.
سید عبدالکریم با خانم فروزان کیانی ازدواج نمودند و در شاهین شهر اصفهان زندگی میکنند و فرزندان ایشان سیده فاطمه و زنده یاد سید امین میباشند. سیده فاطمه با آقای نریمان کاظمی ازدواج نموده اند و در شاهین شهر زندگی میکنند.ضمنا دارای فرزندی به نام نیکان می باشند.

زنده یاد سید عبدالرحیم با سیده پروانه شریف زاده ازدواج نمودند و دارای یک پسر بنام نریمان و یک دختر بنام یاسمن میباشند که در اهواز زندگی میکنند.

سید علی (رضا) با خانم آزاده رضا زاده ازدواج نموده و در آمریکا زندگی میکنند آنها صاحب دو دختر بنام های سیده عاطفه و سیده عارفه هستند. سیده عاطفه با آقای سید حامد آقا کاظمی ازدواج نموده و اینک در کشور آمریکا زندگی میکنند. سیده عارفه نیز دانشجو و در آمریکا زندگی میکند.

سیده بهنام نیز با خانم مریم صدری ازدواج نموده و اینک در شاهین شهر زندگی می کنند. ایشان دارای پسری به نام سید محمد پارسا می باشد.
سیده شهین با آقای علی کرامتیان ازدواج نموده در تهران زندگی میکنند و صاحب سه پسر بنام های اردلان و ایزد و حسین میباشند.
اردلان با خانم مرضیه کوشکباغی ازدواج نموده و در تهران زندگی میکنند.
سیده شهناز با آقای لکس بیلی تبعه آمریکا ازدواج نموده و در آنجا زندگی میکند و صاحب دو پسر بنام های الکس و رایان هستند. سیده شهناز صاحب یک نوه پسری بنام نولن بیلی نیز هست.

ازپروردگار مهربان برای تمامی این عزیزان سلامتی و تندرستی و عزت آرزومندیم.

سید محمد علی بهروزی

اردیبهشت ۱٣٩۶

Comment (31)

  • زنده یاد عمو اسماعیل با اخلاق خوش و بیان شیوا و بدون پروا و رودربایستی زبانزد خاص و عام بودند ، همیشه در همه مجالس ها مطرح بودند و خاطرات خوش و شیرینی را از خودشان به یادگار،گذاشتند ، امید است که ما کوچکترها زندگی این مردان بزرگ را الگوی خود قرار داده و از هر تلاشی در جهت حفظ وحدت و همبستگی و ارتباطات فامیلی استفاده کنیم

    • شهناز خانم و اقا فخرالدين:
      ممنون از بزرگواري شما. خدا شما را كه همت به اتحاد خانواده گماشته ايد را براي ما حفظ كند.

  • ضمن تشکر از آقای بهروزی .
    با گرامی داشت یاد مرحومان عمواسماعیل و زن عمو فاطمه و رحمت و امین عزیز . تندرستی و موفقیت تمامی فرزندان و نوه های عمو اسماعیل را آرزومندم و همواره از موفقیتهای آنان شاد و به آنها مفتخرم .
    از فرصت استفاده نموده و سلامتی و شادکامی زن عمو بتول خانم کیانی را که نمونه همسری فداکار و دلسوز میباشند جداگانه آرزو نمایم .
    ضمنا باید یاد آوری شود که فاطمه خانم فرزند آقا کریم نیز دارای فرزند پسر بنام “نیکان “میباشند که دراین مطلب درج نشده است .

  • با آرزوی سربلندی برای خانواده آباد و وابستگان،ای کاش کمی هم از خصائل و صفات نیکوی مرحوم سید اسماعیل آباد جهت آشنایی بیشتر ضمیمه میفرمودید

    • شما بزرگواريد حميد آقا ممنون لطف داشتيد كه وقت گذاشتيد براي كامنت
      خدا پدر بزرگ و مادر بزرگ و پدر بزرگوار شما را حفظ كند انشالله.

  • با سلام و تقدیم احترام خدمت سرور بزرگوار جناب آقای بهروزی.
    مراتب تشکر اینجانب برای زحمتی که در راستای معرفی خانواده آباد و یادی که از بزرگان و عزیزان از دست رفته امان داشتید پذیرا باشید.

  • جناب بهروزي عزيز:
    غنيمت حضور شما براي اين فأميل براستي موهبتي است.
    خيلي ممنون كه لطف بسيار به كل فأميل داريد. متشكر از نگاشتن اين متن.

  • زنده ياد عمو اسماعيل عزيز و مرحومه زن عمو فاطمه نازنين كه چه حيف كه زود از ميان ما رفتند هميشه با اخلاق خوش در منزلشان به روي همه باز بود و من از ايام كودكي خاطرات بسيار زيبايي در كنار اين عزيزان و با فرزندان فرهيخته شان دارم. مرحوم عمو اسماعيل كه هميشه با صوت خوش برايمان اشعار زيبا ميخواندند و ما بچه ها محو داستانها و اشعار ايشان ميشديم، با شهين و شهناز عزيز كلي خاطرات زيبا بياد دارم . منزلشان نزديك منزل شادروان عمو تجلي بود و ما بچه ها هروقت فرصتي دست ميداد همگي مشغول بازي بوديم و از اين منزل به آن منزل ميرفتيم.خداوند بزرگ روان رفتگان اين خانواده عزيز و محترم را شاد كند و عمر طولاني و باعزت به فرزندان فرهيخته و كاردان ايشان و وابستگان محترمشان ارزاني دارد.

    • مريم خانم عزيز:
      شما از قديم به ما لطف داشته ايد و اين محبت و بزرگي شما گويا نسبت به ما مستدام گرديده. از طرف خانواده آباد از شما تشكر ميكنم.
      بياد دارم وقتي كه كسي از پدرم تعريف يا تمجيدي ميكرد، در جواب او اين تك بيتي را ميخواهد.
      خارم ولي زه من گلاب ميتوان گرفت
      از بس كه بوي همدمي گل گرفته ام

  • خدا رحمت کند عمو اسماعیل را که من یکی از مریدان و علاقمندان پر و پا قرص ایشان بودم و علاقه و گرایش به زبان زیبای شعر و ادب را از ایشان آموختم. در دوران نوجوانی نیز شاگرد ایشان در کارهای نجاری بودم. عموئی حقیقتأ صاحب صفات و خصال بی نظیری بودند روابط عمومی بالائی داشتند و از هنر کلام و گفتگو سرشار بودند. هنوز قصه های شبانه در بچگی در شوشتر که برای ما تعریف میکرد را بخاطر دارم از همه جالبتر قصه شیخ زنگول بپا بود که بعد از شصت سال جزئیات به زبان عمو را بیاد میاورم. در اواخر عمرش روزی که مشتاقانه او را در شاهین شهر دیدم مرا بخاطر نمی آورد. مرگ غم انگیز ایشان حقیقتأ دل مرا آزرد. خدایش رحمت کند و بازماندگانش را قرین سعادت و شادکامی .

    • بهروز جان:
      بزرگان هر كدام به خصائص و خصوصياتي شهره بودند، افتخار دارم كه نام پدرم همواره با اخلاق و أدب و شعر و ادبيات اجين بوده و هست،
      ياد تمامي بزرگان و درگذشتگان سادات قيري گرامي و نامشان مستدام،
      باشد تا ما تجربه كافي از اندوخته هاشان بر گرفته باشيم. مجددا از لطف و مرحمت شما سپاسگزارم. اين بيت لقلقه زبون او بود.
      امروز كه در دست تو ام مرحمتي كن
      فردا كه شوم خاك چه سود أشك ندامت
      اميد است همگي ما قدر و منزلت بزرگان در حيات را پاس بداريم. انشالله.

  • باسلام و تشکر از آقای بهروزی و سلام خدمت پسر دایی ها ودختر دایی ها یمان ان شاالله که در سایه پروردگار سلامت باشید خدا رحمت کند جمیع رفتگان را و عرض تسلیت به پسردایی سید کریم بابت فوت پسرتون ببخشید ما در جریان نبودیم هر وقت یادی از دایی اسماعیل می شود قلبم به درد می آید واقعا در تمام زمینه ها نمونه بودند و من همیشه به یادشان هستم و خداوند سلامتی و طول عمرعطا کند به زن دایی بتول

    • آذر خانم:
      ممنون از لطف و محبت شما. خدا عمه معصومه مهربان و خاص و نمونه ما رو رحمت كنه انشالله خدا پدر بزرگوار و زحمت كش شما رو قرين رحمت كنه انشالله.
      بنده قبلا هم نوشتم كه خبرهاي موفقيت و ويژه شما باعث افتخار و سربلندي ما است و گواه بر نژاد پاك و فرهيخته شما است.
      انشالله هر كجا كه هستيد و در هر لباس و موقعيتي بنده مطيع حضرت حق و خدمت گذار خلق خدا باشيد. انشالله

  • از خصایص به یاد ماندنی زنده یاد عمویی گرامی سیداسماعیل آباد و زنده یاد خاله فاطمه گرامی ، فامیل دوستی و احترام به بزرگ و کوچک فامیل بودند . خداوند روح آن عزیزان و فرزند گرامیشان سیدرحمت الله را شاد و قرین رحمت فرماید . انشاالله همسر و فرزندان آن مرحوم همیشه سلامت و تندرست در پناه خدا باشند . ازبرادر بزرگوارم جناب آقای بهروزی سپاسگزاریم .

    • حاج حسين اقا و آبجي پروانه خانم:
      خدا والدين شما رو رحمت كند انشالله. خدا انشالله فرزندان برومند شما موفقيت مظاعف عطا نمايد انشالله

  • سلام اظهار نظر کردن در مورد عمو اسماعیل آباد و خانواده محترم ایشان که هم اکنون انسجامی بین کل سادات قیری و نشان دادن سربلندی این طایفه در معرض دیدعموم قرار داده اند جای تامل دارد. قلم خود را آنچنان وسیع نمی بینم که بتوانم حتی شمه ای مختصر در مورد فرهیختگی، متانت، عظمت و شایستگی این خانواده معظم را بیان نمایم. وجود این بزرگواران افتخاریست برای کل سادات قیری

    • تيمسار:
      فرهيختگي ، متانت ، عظمت و شايستگي و هزاران هزار مشخصه پاك و زيبا در واقع در نگاه و قلب و روان شما جاري است كه اينچنين اين خانواده كوچك را مورد لطف و محبت قرار ميدهيد.
      خدا شما بزرگان خانواده را براي ما حفظ كند و سايه شما بر سر همگي ما مستدام، خيلي ممنون و خيلي متشكر از الطاف بيكران شما.
      خدا ما كوچكتر ها را نيز أدب و دانش پيروي از شما را عطا فرمايد

  • سلام و عرض ادب خدمت همه عزیزان
    من خیلی خوشحال هستم در این خانواده متولد شدم
    افتخار میکنم نوه سید اسماعیل آباد و بی بی فاطمه مطهر هستم

  • سلام به فامیل بزرگر سادات قیری
    اول : تشکر میکنم بابت محبت که به خانواده آباد دارن
    دوم : تشکر از سایت سادات قیری برای مطالب خوبشان
    سوم : به عنوان داماد خانواده آباد از همه ممنون هستم

  • ممنون از آقای بهروزی عزیز ایده بسیار جالبی بود قسمت از فامیل چه خبر…به امید شادکامی و سلامتی همه خانواده های سادات قیری

  • با عرض سلام وتشکر از اعضای سایت برای مطالب خوب و کامنت های محبت آمیز.

  • مرحوم عمو و خاله مهربانم ، هردو نمونه كامل محبت و مهرباني و صفا بودند، عمو اسماعيل با آن همه حسن سخنوري و شور و نشاط دنياي شعر و خاله فاطمه عزيز مهد مهرباني و از خود گذشتگي . روح هردو در بهشت حق شاد باشد. روح رحمت عزيزم شاد و آرزوي سلامتي و موفقيت براي پسرخاله ها و دخترخاله هاي عزيزم

    • سلام فروغ جان
      مرسي از اين همه لطف و محبتي كه نشون دادي
      شك ندارم همگي به همراه مرحوم عزيز عمو تقي و خاله بي نهايت مهربان خاله حبيبه و الباقي همه در بهشت دور و بر هم هستد. باز هم ممنون كه كامنتي به اين خوبي و زيبايي نوشتي ،

  • درود به روان پاک عمو و زن عمو ، رحمت و امین عزیز!
    صحبت از عمو و خانواده زیاد است و مجال کم. خانواده ما از دنیا فقط یک عمو و یک عمه و یک دایی نصیبمان شد ولی خدا را شکر که نوع خیلی خوبش به ما رسید. عمو و زن عمو مظهر محبت و روی باز برای مهمانان و یک صفای خاص بودند. افسوس که زمانیکه ما هنوز کوچک بودیم عمو از مسجدسلیمان رفت و ما در دوران جوانی دوباره در تهران و سپس شاهین شهر با او بودیم. یادم می آید که من اولین بار رانندگی را توسط عمو اسماعیل فراگرفتم و خیلی نصایح دیگر که با لحن جوان پسند و دوستانه به ما می داد. وقتی پدرم در بروجرد بازنشسته شد به پیشنهاد عمو به شاهین شهر رفت تا بقول خود عمو سالهای آخر عمر را با هم بگذرانند. سخنوری و شعر خوانی و محفل گردانی از صفات خاص ایشان بود.زمزمه گفته هایش هنوز در گوشم طنین انداز است. امید است که فرزندان برومند ایشان سالها با عزت و سلامتی روزگار بگذرانند.روحشان شاد باد.

    • سلام داش محمد
      ممنون از لطف و محبت شما
      اگر چه مادر و پدر ما به رحمت خدا رفته اند ولي دلخوشي ما وجود شما بزرگان و عزيزان است
      خدا سايه شما و ديگر بزرگان فأميل سادات قيري را بر سر ما حفظ كند، شما هميشه به ما لطف داشته و داريد

Leave Your Comment

Skip to content