از فـامیل چــه خبـر (قسمت چهارم)

 

 

معرفی اعضاء خانواده زنده یاد سید محمدعلی شریف زاده

شادروان سید محمدعلی شریف زاده فرزند سید باقر و نوه سید آغائی قیری با بی بی زهرا مرعشی (خداوند سایه محبت ایشان را بر سر همه ما مستدام بدارد) ازدواج نموده اند که ثمره این ازدواج فرخنده آنها پنج پسر و چهار دختر می باشد.

پسرها : حاج سید محمد، سید محمدحسین، سید محمود، سید علیرضا و زنده یاد سید رحمت اله و دخترها : سیده مهین(پروین) سیده مهناز، سیده مینا، و سیده شهناز میباشند.

حاج سید محمد با زنده یاد سیده پری شریف زاده دختر عموی خود ازدواج نموده که صاحب دو پسر بنام های سید سینا و سید سهند و یک دختر بنام سیده ساناز میباشند. حاج سید محمد سالها  پس از فوت همسر گرامیشان با حاجیه خانم فرخ(روبخیر) فارسون ازدواج نموده و اینک بسلامتی در کرج زندگی میکنند.

سید سینا با خانم نیلوفر محمدخانی ازدواج نموده در تهران زندگی میکنند. سید سهند نیز پس از اخذ فوق لیسانس اینک دوره مقدس سربازی را درتهران سپری میکنند. سیده ساناز با آقای حمیدرضا صادقی ازدواج نموده صاحب دختری بنام پری ناز و پسری بنام کیان میباشند که ایشان نیز در کرج زندگی میکنند..

سید محمدحسین با سیده پروانه قیری زاده دختر شادروان حاج سید بزرگ قیری زاده ازدواج نموده صاحب دو پسر بنام های سید پژمان و سید پوریا و دختری بنام سیده پرستو میباشند. سید محمدحسین پس از بازنشستگی اینک در تهران زندگی میکند.

سید پژمان با خانم خاطره قاسمی ازدواج نموده صاحب پسری بنام سیدآرتین بوده و در تهران زندگی میکنند.سید پوریا نیز دانشجو و مشغول تحصیل است. سیده پرستو با آقای احسان عطار ازدواج نموده اینک در کشور کانادا زندگی میکنند.

سید محمود با خانم محبوبه شریف شوشتری ازدواج نموده و صاحب دو پسر بنام های: سیدمهراد و سیدمهرشاد و دختری بنام : مه کامه میباشند. آنها نیز در تهران زندگی میکنند.

زنده یاد سید رحمت اله با سیده رویا(فاطمه) قیری زاده دختر سید عبداله قیری زاده ازدواج نموده صاحب دو پسر بنام های سید داود و سید یونس میباشند. سیده رویا اینک با دو پسر خود در شهرک اندیشه کرج زندگی میکنند.

سید علیرضا با سیده آنیتا ریاضی دختر شادروان حاج سید مهدی ریاضی ازدواج نموده صاحب دو پسر بنام سید بابک که خدمت سربازی را سپری می نماید و سید نیما میباشند. آنها در کرج زندگی میکنند.

سیده مهین(پروین) با سید حسین موسویون ازدواج نموده صاحب دو دختر بنام های مژده و مهنوش و دو پسر بنام های پیام و پیمان میباشند. مژده خانم با آقای حمید امیدیان ازدواج کرده صاحب پسری بنام البرز و دختری بنام لیلی بانو میباشند و در آمریکا زندگی میکنند. مهنوش خانم نیز با آقای کورش کبیری ازدواج نموده صاحب دو دختر بنام های لیانا و نیک آفرید هستند و در تهران زندگی میکنند. آقا پیام هم با خانم پرستو سینائی ازدواج نموده صاحب پسری بنام رایان و در استرالیا زندگی میکنند. آقا پیمان نیز با خانم فرانک شاکری  ازدواج کرده در تهران زندگی میکنند.

سیده مهناز در جوار والده بزرگوار خود و در کرج زندگی میکنند.

حاجیه سیده مینا با آقای علی فارسون ازدواج نموده صاحب پسری بنام رضا و دختری بنام مریم هستند که در کرج زندگی میکنند.

سیده شهناز با سید فخرالدین قیری زاده فرزند سید عبداله قیری زاده ازدواج نموده صاحب دختری بنام سیده مونس بوده و در کرج زندگی میکنند.

برای رفتگان شادی روح و برای بقیه اعضاء این خانواده محترم سلامتی و شادمانی وبهروزی ازدرگاه پروردگار متعال خواستاریم.

سید محمد علی بهروزی

آذرماه 1395

 

Comment (10)

  • باسلام وخسته نباشید خدمت اقای بهروزی عزیزازحسن توجه شمانسبت به خانواده ما(مرحوم سیدمحمدعلی شریف زاده)سپاسگزارم ایشان فردی اجتماعی وخانواده وفامیل دوست وبسیارزحمت کش بودندروحشان شادوقرین رحمت الهی باد،انشاالله سایه مادربزرگواروگرامیمان(بی بی زهرامرعشی)برسرمان مستدام باشد.

  • روح عمو محمدعلي شاد و قرين رحمت ، با خوندن اين بخش تمام خاطرات شيرين كودكي خيابان احمدي و خيابان نظامي و دورهمي ها و شب نشيني ها در ذهنم ظاهر شد. يادش بخير ، چقدر اين دوخاتواده باهم خاطره خوب و بد دارن . و چقدر در زندگي هم تاثيرگذار. دوران جنگ ، نامه نوشتن مرحوم عمو براي آقاي دزد ! كه خود داستان جالبي دارد . روح عمو در بهشت شاد و تن زن عموي عزيز سالم و بي غم ، در دوران مريضي سخت مرحوم مامان پارسال و از دست دادن آن عزيز زن عمو خيلي محبت و دلگرمي اش رو به تك تك ما ثابت كرد. سالم و برقرار باشن هميشه و هميشه .

  • اگربگویم تشکل وهمزیستی درجامعه راازاین خانواده باید فراگرفت چیزی به گزاف نگفته ام .پدرم احترام خاصی برای عموشریفزاده قائل بودندکمااینکه عکسهای دونفره زیبایی ازدوران مجردی باهم دارندکه دراختیارجناب سیدمسعودمطهرآنهارادیده ام.خداوندسایه زن عموشریف زاده رابرسرمامستدام بدارد

  • با تشکر فراوان از آقای بهروزی در خصوص جمع آوری مشخصات و مطالب مرتبط با خانواده مرحوم سید محمد علی شریف زاده براستی که یاد این عزیزان از دست رفته زحمتکش و فامیل دوست میتواند بعنوان الگویی برای فامیل باشد که با انسجام بیشتری در تحکیم روابط فامیلی کوشا،باشند

  • درود بر روان پاک شادروان عمو محمد علی شریف زاده!
    خاطرات از این عزیز بزرگوار فراوان است و در این پست نمی گنجد اما از دوران کودکی که ما به اهواز نزد ایشان می رفتیم تا هنگامی که ایشان با خانواده خود و برادران به مسجد سلیمان می آمدند تا همگی به هفت شهیدان برویم. بزرگواری و مهمان نوازی ایشان همراه با محبت و صلابتی که خاص خودشان بود از ویژگی های شخصیتی ایشان بود که مورد احترام همه بود. امید وارم سایه زن عمو بر سر ما پر دوام باشد و برای فرزندان و نوادگان ایشان تندرستی و سرفرازی آرزو دارم.

  • بی شک گفتمان دررابطه با خانواده عمو محمد علی دریک مقاله کوچک نمی گنجد چرا که هم آن زنده یاد و هم خانواده محترمشان دارای خصوصیات بسیار بارزی بوده و هستند که هریک را میتوان مقاله نمود.
    هرگز فراموش نمی کنم ظهر های گرم اهواز که زنده یاد باوجود بازنشسته بودن از سر کار به منزل می آمد و بنده نیز به علت دوستی با فرزندان خصوصا زنده یاد رحمت اغلب دراوقات فراغت میهمان گاه و بیگاه آن خانه بودم و همیشه اثر گرما را درچهره داشت ولی ابهت و بزرگ منشیش را هیچگاه فراموش نمی کنم.
    وچه بسیار دیدم که زن عموی عزیز درآخر آسفالت آنموقع اهواز صبح ها با سبدی پلاستیکی و خالی و با پای پیاده برای خرید مایحتاج روزانه عازم بازار می گردید وبا سبدی سنگین برمی گشت .
    ودراین خانه ایام عید حال و هوایی دیگر برای ما بچه ها داشت که محلی برای بازی و سرگرمی ما نوجوانان آنموقع بود.
    هرچند اکنون که به خاطرات قدیم درافکارم فکر می کنم یاد روزهایی می افتم که در خیابان احمدی اهواز وبدلیل نیمه شعبان جشنی درخانه ایندو بزرگوار برگزار می شد که گویی سالن تئاتر ی بود که درآن ما بچه ها بازیگران آن بودیم.
    خداوند روح آن بزرگوار را همیشه شاد و زن عموی عزیز را درپناه خودش حفظ نماید.
    ونمیتوانم دراین مقال یادی هم از زنده یاد رحمت نداشته باشم که نیمی از خاطراتم را باخودش برد و چه زود به دیار باقی شتافت که روحش شاد و یادش گرامی باد.

  • بنام خدا
    اگر به دنبال تعريف مشخصي از شريف و شرافت هستيد وجه كامل و بي نقص ان را جويا هستيد در اين خانواده محترم به جشم دل ميتوان ديد.
    مرحوم بزرگوار عموي عزيزمان جناب اقاي سيد محمد علي شريف زاده كه براستي بعد از خاموش شدن جراغ زندگي بر بار و مبارك ايشان هنوز هم كه هنوز است بعد از ساليان سال غم هجران ايشان بر خانواده و سادات قيري عيان است. روح بزرگي كه در قالب جسم ايشان به سختي و تنگي جاي گرفته بود سرشار از محبت و فأميل دوستي و عشق به اقوام و سادات قيري بود بزرگي را تعريفي خاص داشت خداوند مكان ايشان را كه در بهشت برين وإلا است وإلا تَر قرار دهد.
    همسر بزرگوار ايشان كه بنده افتخار خاله صدا كردن ايشان را دارم صلابت و شخصيت و أبهت و مهرباني و عطوفت را چنان در هم اميخته است كه بنده چنين تركيب مباركي را در كمتر بانويي مشاهده كرده ام. سايه صلابت و أبهت او مستدام.
    حاج اقا سيد محمد شريف زاده: كسي كه به گردن همه فأميل حق بزرگي و مهرباني دارد و براستي وظيفه فاميلي را بر همه تماما” ادا كرده است،
    حاج اقا سيد محمد حسين شريف زاده : بار ها عرض كردم مردي با تمام خصوصيات يك إنسان بزرگ اما همانطور كه قبلا عرض شد كسي كه موقع تقسيم صداقت و رو راستي و سلامت فكر و روح و روان خداوند همه را به او يك جا عطا كرد. سلامتي و بزرگي و شرافتش مستدام.
    اقا سيد محمود شريف زاده: با لبخندي هميشه زيبا و قلبي همواره پاك و دوست داشتني.
    مرحوم رحمت عزيز : در تمام طول زندكي انساني با اين همه صداقت نديده ام . خدا رحمت كند تمامي رفتگان سادات قيري را ولي اين يكي ( فوت اقا رحمت ) را هنوز نتوانسته ام درك كنم.
    آقا عليرضا شريف زاده: نمونه كامل خوش قلبي و خوش رويي با لبخندي هميشگي و بسيار زيبا.
    آبجي مهين خانم : هميشه احساس ميكنم ٣ خواهر دارم و بزركترين انها آبجي مهين خانم است.
    مينا خانم : مينا خانم را اگر گل سر سبد اين خانواده بخواني بيراهه نگفته اي. يكي از افتخارات دوران نوجواني بنده رابطه بسيار نزديك خواهر و برادري است كه با ايشان داشته ام ، البته خواهر بزرك تر
    مهناز خانم : مهناز خانم با قلبي پاك و صميمي بسيار با شخصيت و مهربان و از خود گذشته است.
    شهناز خانم : صلابت و أبهت و شخصيت و مهرباني را از مادر بزرگوار به ايشان رسيده.
    خداوند بزرگان اين خانواده را حفظ كند و كوجكترها را عزت و افتخار بيشتر عطا نمايد.

  • درود به روان پاك مرحوم عموي ارجمند و گرامي جناب آقاي سيد محمدعلي شريفزاده و با آرزوي آمرزش برأي روح پرفتوح ايشان. از دوران كودكي خاطرات خوشي را از ايشان و زن عموي گرامي و مهربان سركار خانم شريفزاده و فرزندان بامحبتشان دارم. خداوند وجود زن عموي عزيز و نازنين را كه بسيار دوستشان دارم حفظ كند. مهرباني و خوشرويي زن عموي نازنين هميشه ضرب المثل است. بخصوص وآلده ام حاجيه بي بي صغري امامي محبت بسيار زيادي به ايشان دارند. اميدوارم بهمراه فرزندان عزيزشان و خانواده هاي ارجمند آنها طول عمر و عزت و سلامتي داشته باشند.

Leave Your Comment

Skip to content