خبر فوری – ترمیم اسناد تاریخی قراردادهای نیاکان سادات

درروزشنبه مورخ 9/آذرماه/1392 آقایان سید عبدالحسین مطهر بزرگ خاندان قیری بهمراه آقایان سید مسعود مطهر و سیدعلی (رضا) آباد ، به منظور حفاظت از اسناد تاریخی قراردادهای نیاکان سادات با شرکت های انگلیسی ونیز بخش هایی از نسخه دستی شجره نامه سادات به سازمان اسناد ملی مراجعه و طی مراسمی این اسناد را که مجموعا 14 برگ در حال پوسیدگی واز بین رفتن می باشند جهت ترمیم و بازسازی به سازمان مذکور تحویل نمودند. قرار است این اسناد در بخش ویژه این سازمان چسب زدایی – سم زدایی و تعمیر واصلاح گردند تا بتوان ازآنها درسالیان آتی نیز به خوبی مراقبت نمود مدت اجرای این تعمیرات حدود 3 ماه اعلام گردیده است و قراراست اینشاا.. تا قبل از پایان سال مجددا به سادات قیری عودت گردند هزینه تعمیر این اسناد مبلغ 52000000 ريال از سوی سازمان اعلام که توسط  – آقای سید علی (رضا) آباد – تامین و پرداخت گردید برای تمامی این عزیزان آرزوی توفیق روزافزون داریم.

شما می توانید بخشی از تصاویر اسناد مذکور را که جهت ترمیم در اختیار سازمان اسناد ملی قرار داده شده است را ملاحظه فرمایید.

Comment (9)

  • موسیقی شوشتر
    =============
    هریک از24 مقام موسیقی شوشتری بر روی گوشه ای از دستگاه های موسیقی ایرانی خوانده می شوند و علاوه بر این گوشه ی شوشتری، نیز یکی از….

    • جناب آقای سید مسعود مطهر، با سپاس فراوان از مقاله ارسال شده برای وب سایت خاندان سادات قیری، مقاله شما در وب سایت قرار گرفت. منتظر مقالات بیشتر از سوی شما هستیم. با احترام. – مدیریت سایت –

  • باسلام ودرودبه دست اندرکاران وب سایت .دست شمادردنکنه
    من نمیفهمم این اصلاحات چه سودی دارد . قرار است در سده های اتی این اوراق مثل تابلوهای وان گوگ به چندصد میلیون دلار فروخته شود!!!
    باتشکرمجدد . داس

  • با عرض سلام و خسته نباشي. بابا عمو كريم عزيز كه اينقدر دوستت داريم. سي چي مونه سي چي مونه ما رو اينقدر عقب انداخت. ما اين اسناد رو حتما ميخوايم والله من با كلي افتخار اونا رو نشون بچه هام دادم. كلي ذوق كردن. تازه به همسايه ها هم نشون داديم.

  • عمو كريم عزيزكه أين قدر دوستت داريم. سي چي مونه سي چي مونه ما رو عقب انداخت. من أين مدارك رو با افتخار نشون بچه ها دادم. تازه به همكارها هم همينطور خيلي كار مثبتي بوددست همگي درد نكنه مخصوصا عمو عزيزمان عمو عبد الحسين بسيار گرانبها.

  • باتشکرازتمامی افرادی که مطالب مربوط به پیشینه سادات قیری راپیگیری می نمایند به آگاهی می رسانیم که این اسنادمتعلق به تمام انسانهای نیکی است که درگذشته می زیسته ویادرحال وآینده زندگی کرده وخواهندکرد می باشند وگوهری برای تمامی سادات قیری است که درگذشته قدرومرتبه آنهاوافتادگی ووقارشان رانمایان می کند واصولاارزش مادی برای آن نمیتوان قائل شدومی بایست که درنگهداری وتحویل آنها به آیندگان احساس مسئولیت نماییم.جالب است که بدانیم که نسخه هایی ازاین قرارداها درمراکزی نگهداری می شوند که بدلیل ارزش آنها حتی اجازه بازدیدآنها رابه کسی نمی دهند.
    مدیریت سایت

  • با سلام خدمت اعضای محترم
    جهت اطلاع اعضای محترم از روند اصلاح اسناد مذکور که بنده پیگیر آن میباشم بعرض میرساند که بعلت آسیب های جدی که درطول سالیان متوالی ونگهداری غلط آن به این اسناد وارد شده تا کنون ترمیم تمامی آنها به پایان نرسیده وطی تماسهای تلفنی در سال گذشته وملاقات حضوری در دونوبت درسال جاری با مسئول مربوطه وبازدید از اسنادی که ترمیم شده اند هنوز تعدادی از آنها درحال ترمیم میباشند.که به محض آماده شدن به اطلاع خواهد رسید .جادارداز پدر بزرگوارم وبرادرم رضا آباد که دلسوزانه پیگیرروند آن میباشند تشکرویژه داشته باشم
    با احترام
    سید مسعود مطهر

  • از زحمات عزیزان دست اندرکار این اقدام با ارزش بخصوص جناب رضا آباد که همواره بانی امور خیر هستند،قدردانی وتشکر می کنیم.
    دست مریزاد!

Leave Your Comment

Skip to content