خاطره‌ای از زنده‌یاد بی‌بی بیگم (خال بگل)

 

 

روزی از روزها که بی بی در شوشتر بودند مختصر کسالتی داشتند ولی ایشان که همیشه زنی پرتلاش وسرزنده بودند هنگام بیماری کم حوصله وبسیار بی تاب می شدند زیرا همیشه می گفت ( آدم خوبه وقتی زنده است از دست وپایش آتش ببارد ووقتی فوت کرد از گورش) وتا جایی که یادم هست تا آخرین روز زندگیشون کسی زیر بغلشون را نگرفت بهرحا ل روزی که خواهر ایشان بی بی فاطمه (خاله فطین) برای عیادت ایشان آمدند ، در اینجا جا دارد در خصوص خاله فطین بگویم برخلاف بی بی ایشان زنی آرام با حوصله وبسیار شاد بود وهمنشینی با جوانان را خیلی دوست داشت و ورزش مورد علاقه اش فوتبال بود وتمامی مسابقات را از تلویزیون نگاه می کردند خلاصه بگویم درمورد این دو خواهر باید گفت آب و آتش بهرحال خاله فطین که گوش سنگینی داشتند با لبخند وارد اتاق شده وبه بی بی بازبان و گویش شوشتری متداول میگوید (سلام- خاروم- بهتری- ایشولا- امروز) بی بی که کلافه از بیماری بود در جواب میگوید (چننم- ری- به- موتوم ) خاله هم درجواب که خوب متوجه حرف نشده بودمیگه (خو -الحمداله) بی بی که از جواب شوکه شده بود با خودش غرولند کرده میگه (هوهوهو- ای- خو- کره ) خلاصه قصه های این دو خواهر همیشه بیاد موندنی هستند و همیشه آدم از دیدن دوتا پیرزن باحال در کنار هم لذت خاصی می برد .
یادشون بخیر جداً دوست داشتنی بودن
سیدرضا قیری زاده
19/09/1394

Comment (5)

  • باعث کمال افتخاره که خداوند به من مدتی هر چند بسیار کوتاه عطا کرد تا بتوانم شخصا این دو خواهر بزرگوار و همیشه به یاد ماندنی را از نزدیک ببینم و از حضور گرمشان استفاده کنم یادشان گرامی

  • خدا رحمت كند اين عزيزان را
    بي بي از ادمهاي خاص بود. سروراني كه سعادت زيارتشان را داشتند خوب ميدانند منظور من چيست. نگاهي به اسامي فرزندان برومند ايشان تنها پرتوي از شخصيت والاي ايشان را به رخ ميكشد.
    سركار خانم زن عموي عزيز سادات بي بي زري رياضي. سركار خانم عمه عزيز سادات بي بي فخري رياضي. مرحوم برزگ و فراموش نشدني دائي مهدي عزيز رياضي. مرحومه مغفوره زن عموي عزيز سادات بي بي بتول رياضي.
    خودتان قضاوت كنيد

  • رضا جان ایواله خاطره جالبی بود من نیز همان جا بودم که این ماجرا پیش آمد. حقیقتأ این دو خواهر از هر جهت نمونه بودند. بقول تو آب و آتش اینهم از عجایب پدیده های روانشناسی است که محیط ژن خانواده تعلیم و تربیت یکسان اما شخصیت متفاوت. روح هر دو آنها شاد.

Leave Your Comment

Skip to content