فاصله سیگاری

 

 

آدم ها شبیه هستند و در عین حال با هم تفاوت های زیادی دارند. یکی از تفاوت ها میزان حساسیت های جسمی آدم هاست .کسانی هستند که وقتی یک پشه نیش شان می زند،پوستشان ورم می کند و از شدت خارش کلافه می شوند و همانجا همان پشه کسی دیگر را نیش می زند و او هیچ حس نمی کند. یا مثلا کسانی هستند که با خوردن یک پشقاب از غذایی که شما می توانید هر روز با شادی و لذت بخورید،کارشان به بیمارستان می کشد. مثل آنها که مبتلا به فاویسم هستند و نمی توانند به باقلا حتی لب بزنند. نیز حساسیت به بادام زمینی چنان خطرناک است که باید روی مواد غذایی بسته بندی شده ای که شامل بادام زمینی هستند این را بنویسند .کسی که به بادام زمینی حساسیت دارد، اگر یک تکه کیک شکلاتی را که شکلاتش بادام زمینی دارد بخورد،در عرض چند دقیقه خفه می شود و می میرد. یکی از چیز هایی که میزان حساسیت آدم ها نسبت به آن متفاوت است سیگار است .بسیاری از مردم سیگار می کشند و با بوی سیگار مشکلی ندارند یا حتی این بو را دوست هم دارند و بسیاری دیگر نیز هر چند سیگار نمی کشند مشکلی هم با بوی سیگار ندارند و بوی سیگار برایشان یک بوی عادی است.
اما کسانی هم هستند که خیلی جدی از بوی سیگار آزار و حتی آسیب می بینند.به طور خاص،گروهی از زنان باردار و نیز گروهی از کودکان از شنیدن بوی سیگار دچار تهوع می شوند. وضع جسمی آدم ها نیز در میزان این حساسیت موثر است.احتمالا پایین بودن فشار خون یا پایین بودن میزان قند خون آدم را نسبت به بوی سیگار حساس تر می کند. اینکه سیگار کشیدن در فضای های بسته عمومی ممنوع است ،کمک می کند تا این آدم ها تا حدی از این آزار در امان باشند اما فقط تا حدی، خانم بارداری که در پیاده رو دو قدم بعد از یک نفر در حال سیگار کشیدن راه می رود،کاملا از این بوی سیگار آزار می بیند.کسی که درست جلوی در تاکسی سیگارش را دور می اندازد و بلافاصله سوار تاکسی می شود عملا حجم قابل توجهی از بوی سیگار را درون ریه خود انباشته و با بازدمش به مسافران دیگر منتقل می کند. بنابراین اگر سیگاری هستید و برایتان مهم است که دیگران را آزار ندهید،وقت سیگار کشیدن فاصله مکانی و زمانی تان را با دیگرانی که نمی شناسید شان حفظ کنید.

سید محمد ریاضی پور
مهر ماه 94

Comment (1)

  • ايكاش انسانها قبل از انجام كاري قدري تفكر ميكردند. حساسيت به چيزي بعضي اوقات منجر به مرگ مي شود . من تجربه اين را داشته ام .

Leave Your Comment

Skip to content