شعر استاد محب

 

اعضاء محترم:

شعر استاد محب به نام سرخ و آبی توسط آقای سید مسعود مطهر  ارسال گردیده  که ضمن تشکرازایشان شنیدن آن خارج از لطف نیست و در ادامه می توانید آن را ازطریق کلیک برروی لینک زیرگوش نمایید.

 

Comment (6)

  • با درود به آقا مسعود ، این شعر هم بسیار زیبا و دل نشین است . امیدوارم با علاقه و همت و دسترسی شما به فرهنگ مردمی شوشتر باز هم از این سوغاتی ها داشته باشیم.

  • برادرگرامی آقامحمد گل
    مطالب بسیاری مربوط به شوشتر وسادات قیری موجود است که استقبال اعضای محترم ما را دلگرم تر خواهد نمود چنانچه کاربران محترم هم لطف نمایند ووقتی به سایت سر میزنند نظرات خود را هم راجع به صفحاتی که بازدید مینمایند ذکر نمایند طبیعتا باعث تعامل بیشتر وهمچنین پربارتر شدن سایت خواهند شد .بعنوان مثال همین امروز طبق آمار سایت 586 بازدید از سایت بوده که تعداد نظرات نسبت به بازدید بسیار کم بوده است.ضمن بازدید از سایت نظرات خود را هرچه باشد چه مثبت وچه منفی ذکر فرمائیدتا همگی دربه ثمر نشستن اهداف تاسیس سایت سهیم باشیم
    با احترام
    سید مسعود مطهر

  • مسعود جان دست شما درد نکند . لطفا راجع به شناخت بیشتر از استاد محب در صورت امکان مطلبی بگذار’

  • متشكر، خيلي به دل نشست. چه صداي محكم و دلنشيني دارند . شوشتري سليس آن واقعا گيراست.

  • برادرگرامی علی آقای بامحبت
    گوشه ای از بیوگرافی استادمحب ارسال میگردد.
    امیدوارم موردپسند قرارگیرد.
    محمد باقر محب زاده فرزند محمدجواد، متولد 1324 شمسی درشوشتر شاعری است که سرودن راازنوجوانی آغازکرد. شاعری است به تمام معنی . به کارمعلمی درشوشتر مشغول بوده طبع شعر او ارثی است مرحوم پدرش نیز شاعرخوش قریحه وزبر دستی بود.از خانواده اهل علم وتقوای شوشتر می باشد، مرحوم پدرش علاوه برشاعری قاری برجسته قرآن نیزبود. در اشعارش عشق به ائمه اطهار(ع) موج می زند.
    مردم شوشتر به محب واشعاراوعلاقه وافر دارند ، اغلب مردم اشعارروان ودلنواز اورا زمزمه می کنند.علاوه بر شعر محلی ، درسردون اشعار فارسی نیز ید طولایی دارد. اکثر مداحان درجشن وسوگواری ائمه اطهار(ع) اشعار اورا باآهنگ های زیبا می خوانند. عشق به زادگاهش شوشتر اورا دراین شهر ساکن ساخته وخود راوقف خدمت به فرهنگ وزبان مردم شوشتر نموده است. تاکنون دو کتاب از او بنام های “حرف حساب شوشتر ” و”بزم عارفان” چاپ شده و چندین مجموعه دیگر دارد که منتظر چاپ اند. دکتر محمد علی شیخ از اساتید برجسته دانشگاه تهران وفرزند علامه شیخ شوشتری درباره محمد باقر محب زاده می نویسد: “شاعر پرشورما ، رشته های تخیلات وزمام اندوه وشادمانی مردم را به دست دارد و باشعر رندانه اش بر آن است که ریشه ی زشتی ها را بخشکاند ونابکاری ها رااز دامن جامعه پاک کند. سرشک پاک بشری رااز تبهکاری ها بپالاید فروغ درستی را در دل ها بتاباند ، آنان را با زیبایی ها وکمالات انسانی بیاراید وزبان فارسی را باگویش محلی شوشتری غنی سازد.”

Leave Your Comment

Skip to content